Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Až mi naroste plnovous až k bodu G

„Máš to celkem vysoký, “ frkne podpis na doručenku k endokrinologovi můj italský obvoďák Tomba (v překladu Hrob). Myslí tím výsledky krevních testů, ne moje IQ. „Ale musíš počkat, termíny na objednání jsou trošku delší. “ Jak Ital řekne trošku, tak je to, madonna mia, na dlouho.  Možná se mi při doktorské godotovské čekačce splaší hormony,  celkově plíživě naprosto zhloupnu a naroste mi plnovous od brady až k bodu G. Bod G je prý nějaký erotopuntík za zřasenýma špekama.  A taky ho najdete na konci slova shopping.

Telefonní operátor italského zdravotního systému.

Italský zdravotní systém není spletitý jako zauzlovaná špageta. Je jednoduchý. Chcete-li jakékoliv vyšetření (s předchozí nezbytnou návštěvou u obvoďáka Hroba), voláte jedinou centrální telefonní linku, tzv. „numero verde“, zelené číslo. Lince vládne italská telefonní baba. Neexistuje možnost domluvit se přímo se sestřičkou z patřičné ordinace. Brnknete zkrátka telefonní babě, a  ona řekne termín. Je asertivní, vstřícná, pochopí i krkolomná přání v prachšpatné italštině. Důležité je mít stále nabitý telefon a výdrž přemlouvat zelenou babu, aby dala co nejdřív. Bez ní se ke svému chirurgovi, gynekologovi a dalšímu –ovi  prostě nedostanete. Výjimkou je snad jen patolog...

Kdysi (brzy po příjezdu sem, do italských končin) jsem se jako těhotná úspěšně přes babu objednala na gynekologii. Tehdy jsem italsky neuměla ani „i“ (proč se vůbec říká ani „ň“?). Vypsala jsem si na papírek dvacet základních italských gynekologických pojmů a dva negynekologické (naskočit a seskočit). V nemocniční čekárně probíhal mezinárodní mejdan. Arabské a indické těhulky tam cvrlikaly se svými manžely, a mezitím se pod lavičkami proplétaly krásné hnědooké děti. Kde jsou všechny Italky, proboha? Kde...  u privátního lékaře. Vypláznete tam sto euro za návštěvu a řekne vám tutéž informaci, co tady, v nemocnici, kde totéž máte za padesát.

„Ku-či-koova,“ lámaně  zvolala sestřička. Z jejích posunků jsem pochopila, že v babylonu manželek a manželů hledá mého muže, aby šel se mnou dovnitř. Kroucením všech mých končetin i nekončetin  jsem sestřičce vysvětlila, že nebudu mým českým manželem zavrhnuta poté, co do mě koukne jiný chlap. Teda chlap gynekolog. Sestřička pochopila, ale tím můj jazykový úspěch skončil. Doktorovi jsem nerozuměla ani slovo.  A z mého, v čekárně zapomenutého papírku, si indické a arabské děti vyrobily japonské origami. Na příští návštěvu, po předchozím objednání u baby na numero verde, jsem  raději dovlekla i manžela.  Nemocnice byla skoro prázdná. „Asi ňáká infekce,“ mudrovala jsem. Po delším bušení na dveře gynekologické ordinace vyšla  sestřička se slovy, že dnes všechen zdravotní personál stávkuje. Ona asi stávkovala jiným způsobem, zpod stolu jí čouhal rozpletený svetr.

Doporučila, abychom ihned volali na numero verde pro objednání náhradního termínu. Kontrola ve třetím měsíci je tady povinná.  Telefonní baba nekompromisně sdělila nejbližší termín za další čtyři měsíce. Na povinnou kontrolu třetího měsíce přece nemohu jít v až měsíci sedmém? Asi mohu. Baba byla neprůstřelná jako sicilská mafie. Po této informaci sestřička s rozpleteným svetrem spustila slovní italský rozhořčený příliv. Její emotivní pětiminutový projev manžel přeložil se svou typickou strohostí do pěti slov: “Máme jít na první pomoc.“

Na mou chabou námitku, že mi není blbě a nikdo mě tam neošetří, vyvalil rozpletený svetr hrozivě oči. „Ani břicho mi netvrdne,“ ukázala jsem. Svetr vykulil oči do velikosti gynekologických skákacích balónů: „Tvrdne! Prostě řekneš, že tvrdne... a finito!“  Břicho mi v tu chvíli hrůzou fakt ztvrdlo, a na pohotovosti mě vzali přednostně. A to jen díky akčnímu rozpletenému svetru...

Je to už pár let zpátky, teď ale těhotná nejsem. Možná ze mě bude v příštím životě mnohobuněčný kroužkovec, množící se pouze dělením. S doporučením od doktora Hroba volám v tuto chvíli babu na numero verde, chci nejbližší termín na endokrinologii. Je březen. Zelená telefonní baba mi nabízí 3. listopad. „Za osm měsíců?“ ptám se jí nevěřícně. Na první kontrolu k odborníkovi – to mi mezitím splasknou prsa, splaší se hormony a naroste plnovous od brady až k bodu G.

Raději si preventivně koupím holicí strojek a o fous menší podprsenku. Od března do listopadu, to je osm měsíců... Jak ovšem říkal  doktor Hrob, delší termíny jsou zde běžné. A co řekne Hrob, to je jasná tutovka. Buď se vám nemoc mezitím pěkně rozjede a vy se termínu dožijete, nebo holt nedožijete.

„Signora Ku-či-koova, slyšíte mě?“ přeruší mě s indiánskou neústupností telefonní baba: „...asi jste mi špatně porozuměla.  Třetí listopad ano, ale příštího roku...“

 

Autor: Marta Kučíková | úterý 5.4.2011 14:14 | karma článku: 44,71 | přečteno: 21669x
  • Další články autora

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

„A jejich ricotta není český tvaroh a italský kmín není český,“ hudrám, neb na mě dolehla přistěhovalecká krize. Čas od času se nám to stává. Nám, holkám česko-slovenským,žijícím už nějaký rok v té báječné zemi italské.

3.8.2021 v 8:43 | Karma: 38,94 | Přečteno: 3412x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

My, nedokonalé

„Váš pas, madam?” zeptá se úslužně český řidič před nástupem do autobusu. Jaká přímo vtělená zdvořilost jeho řidičského ducha, takřka italská!

15.5.2021 v 9:17 | Karma: 43,85 | Přečteno: 8610x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

... je mi ho tak líto!

„Takovej vodflus je to,” říkám své známé, která kouká, jak kroužím kolem italského chlapíka výrazně mladšího než jsem já. Kroužím s mateřskou starostlivostí. Říkám mu pracovně „vodflus Gigi”. Není to hanlivé, ale typické.

27.4.2021 v 12:30 | Karma: 42,89 | Přečteno: 10118x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

Sníst to, na co čůrá pes

“Písíkán” říká mi devadesátiletá rázná Maria, když se jí ptám, co dnes vaří. Každodenně obědvá těstoviny a dušenou fenyklovou bulvu, kterou střídá s pečenou čekankou. Opakuje mi: “Je jaro, tak tu všichni jíme písíkán!"

29.3.2021 v 15:19 | Karma: 37,81 | Přečteno: 2637x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

Zlodějiii!

“Čmajzli mi peněženku,” blekotá ovíněný chlapík. Zapomněl ji v nezamčeném autě. Taky proč by auto zamykal, tady se totiž odedávna vůbec nekradlo. Jediným vysvětlením je, že mu peněženku z auta vzala jeho exmanželka.

23.3.2021 v 18:42 | Karma: 37,81 | Přečteno: 5230x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy