Kněz sežral psa a ujel na kole

28. 01. 2013 8:11:00
“Cože? Kněz sežral psa a ujel na kole? To je strašné!” říkám zděšeně staré Italce. Mluví přes hodinu, silným, rychlým a hlavně zcela nesrozumitelným nářečím. Z jejího italského bláznivého kvapíku zachytím jen “kněz, sežral, psa, kolo, ujel.” Pedofilní skandály světové církve jsou proti sežranému psu a ukradenému kolu bezvýznamným hadříkem.

Není to poprvé, kdy nevím, která bije při hovorech s místními staříky a stařenkami. Kousek odsud, pod vysokým kopcem s bílým kostelíkem Svaté Marie, žije osamocený zvláštní starý podivín. Pan blázen. Celý rok kromě zimy oblečen v kožených kraťasech, které pamatují Mussoliniho.

Schody, které funíte nahoru, vyběhává vedle vás s lehkostí. Vděčný za to, že s vámi může mluvit, takové osvěžení v jeho samotě. Mluvit... je to stejné jako u mudrlantky s knězem a psem. Častokrát mu nerozumí ani místní. Je mi ho líto a nechci ho odbýt stručným “Nerozumím, na shledanou.“ Jeho “grglglg” prokládám univerzáním vycpávkovým “hm... opravdu? to je zajímavé... ehm hm m“. Věrný průvodce po náročné cestě nahoru, i po té rychlejší dolů. Cestou zpátky se opět připojí. Moje vycpávkové “to je zajímavé” je už trapné, a tak se rozhodnu pro trochu riskantní “si si, ano ano... určitě ano”.

Riskantní proto, že si možná dopředu odsouhlasím sex ve křoví nebo ochutnání nějaké domací oslepující samohonky. “Grglglg”, mumlá, a já na to udýchaně “si si, ano ano!”.

Metu rychle ze schodů, ještě zbývá asi stovka. Nikde nikdo. Jen pan blázen a já. “Grglglg?” zeptá se najednou. No nazdar. A je to tady. Dělám nahluchlou a snažím se v jeho opakované otázce vyšťárat slovo sex, grappa, cokoliv srozumitelného. Prý je neškodný samotář, občas kolemjdoucím výletníkům nabízí čerstvě utržené kiwi ze zahrady.

Jeho prosebný pohled nevydržím - srdce by ustrnulo, natož Marta útlocitná, a “si si si”, souhlasím. Ještě teda nevím s čím, ale má radost. Táhne mě ke křoví - bože, jsem to ale tele. Jalové. Sex se taky dá říct jinak, prostě ”grglglg”. Má pevný stisk. Preventivně lehce omdlívám. S těmi mými nohami, dorasovanými po chemoškách, bych daleko neutekla. Ale jsem větší a umím dát dobře česky po hubě (aspoň si myslím).

Pan blázen mi dává do ruky ptáka.

No ptáka. Spíš ptáčka.

Takového malinkého připelichaného kanárka. Nebo andulku, nějak je nerozeznávám. Ptáček zvědavě otáčí hlavičkou sem a tam, a občas klovne do ruky. Ale neulítne. Všímám si zraněného křídla. “Grglglg”, řekne pan blázen a vezme si ptáčka zpět. S něhou, pírkovou hebkostí. Asi ho našel někde ulítlého zraněného, a stará se o něj, než se uzdraví.

Jak prosté. Pán se se mi jenom chce pochlubit svým ptáčkem, a já si to vykládám úplně jinak. Vrátí ptáčka zpět do klícky, která visí mezi keři. Přátelsky mu podávám ruku na rozloučenou, ačkoliv jsem před pár vteřinami tajně v duchu zkoušela jednu “přesdržkovou”. Směje se a ukazuje nahoru: “Grglglg!” Slunce, konečně zase vylézá slunce zpod mraků. Pod schody směrem k autu přemítám, jak je všechno relativní. Někdy vám někdo něco říká, ale vaše ucho to vnímá jinak. Nebo naopak, někdy nechápete, proč vám ostatní nerozumí. Přitom máte společnou řeč a určitě nesrozumitelně negrgláte...

Před týdnem jsem chtěla po prodavačce z drogerie aviváž s vůní lesních plodů. Myslela jsem přitom na dvacet věcí dohromady, a asi třikrát opakovala mou prosbu. Italská prodavačka nakrčila nos a sjela mě pohledem od hlavy po paty. “Nemáme, určitě nemáme!”, tvrdila rezolutně. Baba princmetálová protivná, pomyslela jsem si, a vyšla ven. Jak to, že nemají aviváž s lesními plody, FRUTTI DI MARE. Bože předobrý. Místo “frutti di bosco” - lesní plody, jsem omylem opakovala “frutti di mare” čili mořské plody, mořské potvory. Už chápu údiv prodavačky nad divným gustem mrzké cizačky z východu. Ono taky namočit prádlo do aviváže s vůní mořských plodů, se silným rybím smradem, to je jako strčit nos do podpaží pět let nemytého tuláka...

Na Mussoliniho kalhoty jsem si vzpomněla při rychlomluvě stařenky o knězi a psovi, a rozhodla jsem se, že už žádná vycpávková slova nebudu užívat. Jsou tak zoufale zbytečná. Možná chce stará paní vyprávět o psovi, který sežral kněze s kolem (i s kolem?). Nebo nikdo nikoho nesežral ani nežral, natož kněz psa. Chytnu ji jemně za velmi žilnaté předloktí a pomalu italský říkám: “Omlouvám se, ale vůbec nerozumím. Můžete mi to, prosím, říct bez nářečí, a pomaleji?” Paní se ve svém sprintovém monologu zastaví a nadechne se (tak aspoň poznám, že kromě mluvení i dýchá). Znovu zopakuje posledních padesát vět. Opět v nářečí, stejnou šílenou rychlostí. Jenom asi o 800 decibelů hlasitěji. Aby ta hluchá cizinka slyšela...

Autor: Marta Kučíková | pondělí 28.1.2013 8:11 | karma článku: 40.84 | přečteno: 5438x

Další články blogera

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

„A jejich ricotta není český tvaroh a italský kmín není český,“ hudrám, neb na mě dolehla přistěhovalecká krize. Čas od času se nám to stává. Nám, holkám česko-slovenským,žijícím už nějaký rok v té báječné zemi italské.

3.8.2021 v 8:43 | Karma článku: 38.91 | Přečteno: 3401 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 328 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.13 | Přečteno: 288 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 505 | Diskuse
VIP
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8503

Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...