Vynálezy správných chlapů

“Dvanáct lžic -  tady píšou dva-náct lžic cuk-ru,” ozvalo se zoufale z kuchyně. “Co teď? Já jich našel jenom šest... ostatní jsou v myčce... !”  

Ach, ty nedokonalé autorky kuchařek!

Malý syn mi chtěl upéci něco dobrého, jen tak pro radost - bolí mě hlava. Ztroskotal hned na počátku louskání receptu.

“Nevadí, ale tohle ti určitě pomůže,” nevzdal to, a pro změnu přinesl svůj lektvar proti bolesti. Tuším mix čtyř džusů, mléka a zbytku kafe od včerejška. K bolesti hlavy se přidal i průjem. Mám však radost z jeho kreativity a snažení. Jednou z něj vyroste domácí kutil a pozorný manžel.

Vídávám ty pozorné a ideální italské muže v obchodě. Většinou drží v náručí jedno až tři děti, a nakoupí během dvou minut pouze věci životně nutné. Karamelky, čerstvé těstoviny bigoli (vypadají jako žluté anorektické žižaly), hotovou kachní omáčku, litr vína, čtyři piva, vložky pro manželku a kus sýra a chleba, na poobědové doražení se. A nakonec trojbalení Kinder vajíček na kase.

Vidouc spokojeného Itala, obsypaného dětmi, pokaždé zvláčním a se sametovou hebkostí polohlasně odříkávám jindy  strohé cifry jednotlivých položek. Sem tam dětem šoupnu lízátko.

Má implicitní hodnota bezvýznamné prodavačky Marty se tím rázem zvýší i u tatínků. Sice velmi krátkodobě, ale velmi hřejivě. Zaručená náplast na chmury, manželské vrčení a občasné hlavobolení.

Charismatickým italským sympatickým chlápkům nelze nepropadnout. Alespoň obrazně. Zrovna před nedávnem k nám do obchodu vešel sympaťák s dítětem v náručí, ještě tlačil kočárek, a přitom stihl pomoci odcházející stařence s nákupem do auta. Nechápu jak. Charisma správného Itala z něj sršelo až do Sicílie. Usmála jsem se a pozdravila. Moje “Ciao” neslo výrazné znaky sametu a něhy. Sympaťák se na mě nádherně usmál a řekl: “Prepáčte, sme tu na dovolenke - a vy ste vraj Češi?”

Kdepak. Správný chlap má charisma jako Ital. Jako Čech a Moravák. Jako Slovák. Správný chlap je správný chlap, k čertu s národností.

Malý syn, aniž tuší, pracuje na svém budoucím charisma správného chlapa.

Sedím doma, zachumlaná v křesle, hlava třeští. Beru si prošlý Ibalgin. Jednou za rok kupuju v Čechách pár důležitých léků. Jsou několikanásobně levnější než tady. Bohužel je povětšinou nepoužiji, a projdou raz dva. Jenomže každý Ibalgin, i prošlý, v nouzi dobrý.

Prášek nezabírá.

Syn, zárodek správného a pozorného muže, obsypaného dětmi, a nákupem pro milovanou ženu, se nevzdává.

“Mám pro tebe výborné řešení”,  řekne. Cosi mi ulapí ze skříně a zmizí vedle v pokoji.

Za chvíli se ke mně připotácí moje noční košile, naražená na obrácený prádelní koš. Místo krku a hlavy trčí dráty, které tam přidělal (dráty? kde je vzal? doma se nepovalují... jedině snad ze zásuvky?!). 

“Vyrobil jsem bezhlavou maminku,” ozve se přidušeně, ale pyšně zpod noční košile. A dodá: “Když budeš bezhlavá, tak tě už hlava nikdy bolet nebude... ne?”

Autor: Marta Kučíková | pátek 26.2.2016 13:03 | karma článku: 40,28 | přečteno: 5767x
  • Další články autora

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

3.8.2021 v 8:43 | Karma: 38,94

Marta Kučíková

My, nedokonalé

15.5.2021 v 9:17 | Karma: 43,85

Marta Kučíková

... je mi ho tak líto!

27.4.2021 v 12:30 | Karma: 42,89

Marta Kučíková

Sníst to, na co čůrá pes

29.3.2021 v 15:19 | Karma: 37,81

Marta Kučíková

Zlodějiii!

23.3.2021 v 18:42 | Karma: 37,81

Marta Kučíková

Italsky "vodník"

16.3.2021 v 8:53 | Karma: 38,73

Marta Kučíková

Parádnice

24.1.2021 v 19:36 | Karma: 37,75

Marta Kučíková

Nekafrejte mi do toho

1.10.2020 v 10:56 | Karma: 39,14

Marta Kučíková

Každý máme svého Krause

7.5.2019 v 15:28 | Karma: 41,46

Marta Kučíková

Nejlepší je to potmě

24.2.2019 v 18:50 | Karma: 39,94

Marta Kučíková

Zahalit!

5.7.2018 v 14:37 | Karma: 42,80

Marta Kučíková

My, sádelňáci

13.4.2018 v 14:49 | Karma: 40,49

Marta Kučíková

In-se-mi-ná-tor přichází!

27.3.2018 v 11:52 | Karma: 41,37

Marta Kučíková

Nevěrná až za HROB

5.2.2018 v 19:29 | Karma: 41,12
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy