My, nedokonalé

15. 05. 2021 9:17:44
„Váš pas, madam?” zeptá se úslužně český řidič před nástupem do autobusu. Jaká přímo vtělená zdvořilost jeho řidičského ducha, takřka italská!

Bohužel - neptá se mě, ale dámy přede mnou. Taktéž čekající ve dlouhém štrúdlu nastupujících cestujících. Má cesta na otočku do Prahy je nanejvýš urgentní, neb mi mou vlastní nepozorností čili mou blbostí prošla česká občanka.

Cena letenky je v těchto dnech stejná jako koupě ojeté maringotky, tak jedu jako téměř vždycky autobusem. I přes pokaždé zaseklou kostrč a celkové zapaření v cíli na pražské Florenci se tento způsob cestování jeví pro náš rodinný rozpočet nejekonomičtějším.

Veronské autobusové nádraží bývá nádhernou zhuštěností různých národností. Ovšem žádná z přítomných žen opravdu nevypadá jako madam - ani já ne.

Až na jednu, čekající s námi, frontovými bojovníky, až oblaží svou božskou přítomností zatuchlé prostory autobusu. Ona je zkrátka madam Dokonalá. Jedině tu všichni muži bez výjimky oslovují „madam”, je totiž přímo nadženou! Tenhle týpek ovšem ze zásady drkocavým autobusem nikdy nejezdí! Buď zmeškala letadlo nebo se jí rozbil auťák anebo chce zažít adrenalin dálkové hromadné dopravy a přitom okouzlit řidiče autobusu.

Což se jí náramně daří. Madam vypadá přitažlivě a sebejistě. Věřím, že přežije bez problémů i čtrnáctihodinovou noční cestu i v těch svých lehkých elegantních šatech, s letním kloboučkem na hlavě, v nekonečně vysokých lodičkách s prťavou kabelkou v ruce. Stejné odrůdy těchto nadžen na cestu žádnou festovní svačinu určitě nepotřebují. Domnívám se, že snad vůbec nejedí a ani nečůrají! S důležitostí se rozhlíží okolo, zda si jí obdivně všímáme. Všimli jsme si lautr všichni, to se ví. Zejména řidič, který stojí u dveří autobusu a kontroluje příchozím jejich cestovní doklady. Přes hlavy dalších, těch obyčejných a běžně cestujících, pokukuje po nadženě toužebně, obdivně a totálně zblble.

Trochu na ni hledím se závistí. Na její piedestal stoprocentní ženy se nedostanu ani článkem prstu.

Jsem totiž načisto nedokonalá. I kdybych se precizně učesala, oblékla a zmalovala, pokaždé mě ta má, snad vrozená nedokonalost dostihne. Nějaký trapas, průšvih, něco, co vůbec nepřipadá u těchto madam v úvahu. Buď něco zmeškám, ač jsem tam dříve, nebo zapomenu svačinu na cestu nebo se těsně před odchodem z domu zaprasím jogurtem (jahodový na bílém tričku je nevypratelný).

Proto přípravu na jakoukoliv mou cestu nepodceňuji. Tričko raději tmavé, bez čouhajících nití, kalhoty již bez fleků z té včerejší boloňské omáčky, pohodlné botasky. Nic světoborného, zato pohodlného. A hlavně nezapomenout KMP! Klíče - mobil - peněženka (i s doklady). KMP mám, fleky na sobě nemám, učesaná jsem. Možná se k té dokonalosti přece jenom časem dopracuji.

Marnost nad marnost. Komu není dáno... Stojím a koukám jako tele na nová vrata.

Zírám na svůj cestovní pas. Spletla jsem se. Není můj! Omylem jsem sbalila cestovní pas mého muže. Ano, mám ještě svůj vlastní občanský průkaz. Ovšem ten je prošlý. Přede mnou stojí ještě pár lidí, s připravenými doklady. Mám čas pár minut, horečně přemýšlím, co teď.

Mezitím se v popředí úchvatná madam ptá řidiče, zda-li může použít toaletu v autobusu (můj odhad, že dokonalé madam nečůrají, je zřejmě mylný). Řidič nasadí výraz těsně před harakiri a omlouvá se za to že ještě žije. Toaleta je kvůli technické závadě zavřena. Kdyby ovšem dáma vydržela, nejbližší odskočení bude možné za necelou hodinku na dálničním odpočívadle.

„Zlato, počkáte na mě? Doběhnu támhle do baru, za momentíček jsem zpět,” usměje se madam na řidiče, který je blízko mdlob („zlato” mu neříká pravděpodobně doma ani jeho stará), a odcupitá do nejbližšího baru. Vše, co ona činí, je zkrátka naprosto perfektní, i to její cupitání. Mezitím mně tuhne krev v žilách, jak se pomalu, ale jistě suneme k řidiči, kontrolujícímu naše cestovní doklady.

Co teď? Kdybych bývala byla dokonalejší a pozornější, mám jednodušší život. Toužím po dokonalosti, toužím. Není mi holt dáno (vlastním přičiněním samozřejmě).

Před pár lety jsem mi bylo ctí mít besedu o mých knížkách přímo na půdě českého konzulátu v Miláně. Setkat se s panem konzulem (Ital) i paní konzulovou (taktéž krve italské) patří k těm důležitým společenským událostem. Snažila jsem se přípravu nepodcenit. Kadeřník, kosmetička, samozřejmě jsem předtím těch plánovaných 20 kg nezhubla ani náhodou. Den před akcí jsem dostala čtyřicítky, a ve vzduchu vlály taktéž čtyřicítky. Ty moje tělesné jsem tříhodinovou cestou srážela na střídačku brufeny, paraleny a mokrou plínkou, neb takovou akci pár hodin předem odříci nelze.

Jeli jsme celá rodina, manžel naštěstí řídil. Léky zaplaťpámbu zabraly, ale kadeřnicí načesané vlasy vlivem okolností počaly splihávat. Naštěstí jsem v autě někde pod nohama našla děsnou naprasklou gumičku do vlasů, tedy ještě trochu funkční, a stáhla si vlasy do provizorního drdůlku.

Na konzulátu jsem se mírně zdrogovaná dala do kupy. Mejkap, parfém, šaty, rozpustit a znovu načesat vlasy. Událost byla pro mě zcela mimořádná, s českými krajany, s italsky hovořícím panem konzulem a jeho chotí. S nimi jsem debatovala o možnosti postavit domovy seniorů vedle mateřských školek, aby došlo vláknem nejpevnějším ke spojení obou generací. Náš hovor byl ušlechtilý stejně jako moje myšlenky. Být v kůži paní Dokonalé je zkrátka dokonalost sama! A beseda nad mými knihami byla veselá, nezapomenutelná, velice přátelská, všude česko-italské vlaječky, které podtrhávaly výjimečnou a báječnou atmosféru.

Taktéž bylo nafoceno a zdokumentováno snad tisíci fotografickými snímky, jak píši do svých knížek věnování milým krajankám. Detailní záběry na podepisující se ruku Marty, stokrát jinak. Až doma jsem nad fotografiemi zjistila, že mám všude sice perfektně nalakované nehty, ale zápěstí mé neustále se podepisující ruky hrdě zdobí hnusně olezlá naprasklá černá gumička do vlasů, kterou jsem si zkrátka zapomněla sundat z ruky.

Asi znamení, že se madam Dokonalou nikdy stát nemohu.

Nyní stojím značně rozrušená u dveří autobusu, s mou prošlou občankou a cizím pasem. Řidič natahuje ruku, abych mu podala cestovní doklad ke kontrole. Risknu to, a podávám svůj prošlý občanský průkaz. Jestli trapas, tak s plnou parádou. Ostatně jako vždycky.

Někdo mě však ne příliš jemně odstrčí. Paní madam Dokonalá se vrací z barové toalety zpátky do autobusu. Řidič, držící již v ruce moji občanku, s velice galantní úklonou přednostně pouští krasavici do vysokých autobusových schůdků před námi.

A strne. Já taky.

Ta koncentrace elegance a dokonalosti a všeho toho obdivuhodného, po čem prahnu celý život... má naprosto odhalený zadek! Neví o tom.

V baru byly zřejmě klasické WC šlapky, typické pro většinu italských barů. Dáma si vyhrnula sukni, která jí zůstala vzadu srolovaná za pasem punčocháčů a prťavých tanga kalhotek. Prostě na nás vyšpulila svou téměř nahou zadnici. Šňůrčička od tangových kalhotek byla skoro neviditelná.

Trapas. Řidič zrudl rozpaky jako rak.

Mrkla jsem na něj, jako že to bude dobré. Na žehlení trapasů - tedy mých - jsem již tak trochu odborník. Aniž mezitím řidič zkontroloval mou občanku, vzala jsem mu ji z ruky, neb on výral a zíral jenom na dvě odhalené půlky před sebou.

Poté jsem bleskurychle sáhla madam za vyhrnutou srolovanou sukničku a pustila jsem ji dolů. Zase bylo bezpečně zataženo. Paní Dokonalá se s nelibostí okamžitě otočila. Který drzoun! Viděla jen mě, obyčejnou, tu nedokonalou, jak omluvně říkám: „Pardon, ale měla jste tam vosu.” Její obřadné poděkování bylo za mými zády umocněno hlasitým oddychnutím řidiče.

Svět byl opět v pořádku.

Krásky zůstaly navždy těmi obdivovanými kráskami a žádná cesta je rozhodit nemohla, nažehlené odjely a nažehlené přijely. To my, obyčejné jsme si na autobusových sedačkách jako vždy zapařily pozadí a zasekávaly kostrče. Cesta jinak proběhla bez problémů, celníci doklady nekontrolovali, občanku mi v rodné hroudě vyměnili, a pas... Pas mého muže jsem tajně vrátila do šuplíku mezi ostatní doklady, aniž by cokoliv tušil.

Od té doby - skutečně bez špetky závisti - velebím všechny úžasné perfektní nadženy a madam.

Svými občas výjimečnými nedokonalostmi dělají můj svět jaksi dokonalejším...

Autor: Marta Kučíková | sobota 15.5.2021 9:17 | karma článku: 43.85 | přečteno: 8603x

Další články blogera

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

„A jejich ricotta není český tvaroh a italský kmín není český,“ hudrám, neb na mě dolehla přistěhovalecká krize. Čas od času se nám to stává. Nám, holkám česko-slovenským,žijícím už nějaký rok v té báječné zemi italské.

3.8.2021 v 8:43 | Karma článku: 38.91 | Přečteno: 3401 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.91 | Přečteno: 481 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 233 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 478 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
VIP
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8503

Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...