Polibte mi, polibte si

8. 02. 2016 12:31:03
“Dej si ruku do klína... táák... a silně si masíruj třísla! ” ozvalo se z telefonu. Nohy na stole, vykulené oči, dlaň na tříslech - tlačila jsem skutečně jako zběsilá. A potom... úleva.

Žádný sex po telefonu. Kamarádka mi radila, jak ulevit noze při bolesti žil.

“Masírovat třísla kvůli žilám... hned to řeknu mužovi, haha”, smála se na druhý den Anna. “On už ani neví, že nějaká třísla mám...” Anna k nám chodívá pro dva kousky chleba, litr černého vína a zeleninu do polévky. Taková ladná osmdesátiletá klevetilka. Obden mě obštědří nějakou praktickou radou, zaručenou. Nejenom ona je mým google vyhledávačem naživo. Postarší Italové a zralé Italky - to je moje laické nelékařské konzilium. Výsledky stoprocentní.

“Pozítří jdu na operaci a trochu se bojím,” řekla o pár dní později má oblíbená google rádkyně. V předsálí operačního sálu se prý pokaždé pomodlí, ale stejně mívá strach.

“Skládej slova!” radím jí. Koukne na mě jako bych spadla z italské višňotřešně. Ano, tohle je zase moje rada. Celý život neustále a poctivě zkoušená a zaručená.

Mám totiž jednu trvalou životní úchylku, kterou praktikuji v době minutového i hodinového čekání. Na zastávce, v práci, ve frontě, v kabince u gynekologa. Z prvního slova, které uvidím někde napsané, musím složit bleskurychle minimálně pět až deset slov nových. Nejrychleji mi to myslí na WC. Skládám všude. Lepší než nechat hlavu zaprasenou nelibými myšlenkami, natož žádnými.

Anně skládání slov radím proto, že i já tuto skládací úchylku použila při čekání na anesteziologa před operačním sálem. Tenkrát zbývaly dvě minuty před jeho příchodem, koukla jsem nahoru nad sebe a viděla nápis “Balboni” (asi výrobce nemocničních stropů nebo čeho). Než se dovalí anesteziolog, tak z Balboniho nadělám aspoň deset slůvek. nejsem žádné béčko. Nil, bol, babi, balon, bon, on, oni, ona, blb, bob... anesteziolog stál skoru u mě, určitě jich hodím i jedenáct... mám to! “BLIL!” rozchechtala jsem se. Anesteziolog se mě zeptal, jestli jsem v pořádku a prohlásil směrem k dalším pěti ležícím a Bohu nad námi: “To se mi ještě nestalo, těsně před operaci, a ona se řehtá!”

Anna přišla dva týdny po operaci a děkovala mi za radu. V operačním předsálí neměla na nose brýle, a než stačila v duchu vymyslet nějaké slovo na skládání, byla uspána. Jak se předtím usilovně snažila něco vymyslet, zapomněla na strach a nervozitu. “Grazie, děkuju ti, “ chytla mou ruku - a políbila ji. Líbání rukou jsem viděla doposud jen ve filmech pro pamětníky, a pak jednou u mého obvodního lékaře. Skoro po zavíračce se tam vnesla postarší madam. Nebyla hluchá, na můj zdvořilý pozdrav ale nereagovala. Nestála jsem jí za to. Ne všichni jsou přátelští a milí. Navíc ona byla z jiné vrstvy. Tato panička do mé oblíbené skupiny google vyhledávaček určitě nepatří. Radu by mi asi neuštědřila, spíše políček. Pak se ale otevřely dveře ordinace, a do čekárny vešel můj sličný obvoďák. Madam se i přes svou pyšnou namyšlenost vrhla k lékaři, stiskla mu obě ruce a několikrát je vroucně, opravdu vroucně s vděčností políbila. Zůstala jsem tenkrát paf.

Lékař se nebránil. Panička mu děkovala za předepsání léků, které jí po letech ulevily od velmi silných bolesti. Za lékařem přišla jen proto, aby mu poděkovala. Tak, jak uměla nejlépe. S pokornou a vroucí vděčností mu ruce opětovně na rozloučenou zulíbala... a vznešeně odsmrděla ven.

Madam se sice nestala mou oblíbenkyní a rádkyní. Ale říkám si, že bych mohla políbit z vděčnosti ruku mé kamarádce nebo Anně a dalším. Nejenom jim. Taky bychom si občas mohli políbit ruku sami sobě - že dáváme dobré či praštěné rady, že se máme fajn i nic moc, že býváme nakvašení a brlbláme. Políbit ruku sami sobě s radostí a vroucí pokorou za to, že ještě jsme.

Autor: Marta Kučíková | pondělí 8.2.2016 12:31 | karma článku: 38.33 | přečteno: 4869x

Další články blogera

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

„A jejich ricotta není český tvaroh a italský kmín není český,“ hudrám, neb na mě dolehla přistěhovalecká krize. Čas od času se nám to stává. Nám, holkám česko-slovenským,žijícím už nějaký rok v té báječné zemi italské.

3.8.2021 v 8:43 | Karma článku: 38.91 | Přečteno: 3401 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 10.11 | Přečteno: 109 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.70 | Přečteno: 144 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.85 | Přečteno: 8886 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.07 | Přečteno: 671 | Diskuse
VIP
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8503

Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...