Diskuse

Našrot

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Trošku mám s tímto článkem zpoždění, tak aspoň přidám jednu osobní zkušenost, když jsem byl asi v roce 1990 se dvěma Italy v Praze na Gastropragu, a jak byli vyděšeni, když jsme pak na procházce pozdně večerní Prahou narazili na dva naše ochmelky - jejich úlek jsem plně pochopil až po iks návštěvách Itálie, kdy jsem ano náhodou byť jediného opilce nespatřil. Navíc i v tom nejzapadlejším italském cafe baru jsem nikdy neviděl Itala, co by nebyl perfektně oblečenej, mají to prostě v sobě. Včetně toho, jak jsme byli kdysi ještě v mimosezónu v Rimini, a kamarád Silvio mě upozornil na to, že je tam v baru spousta borců, vyladěných v obleku - prostě čekajících na své lásky rekreantské - Felliniho Vitelloni jako živí;-D

0 0
možnosti

Jojo. Každý rok v Bolzanu. V období sklizně (spíše "těžbě") vinohradu (cca týden) je snídaně jedinou denní dobou bez vína. Zbytek dne si každý, když dochází síly nebo začíná být práce příliž jednotvárná, odběhne několikrát ke kamenným schůdkům vedoucím středem vinohradu, kde ve stínu révového "keře" leží opřena láhev s červeným nápojem. Stačí mi doušek, naplní tělo energií, povznese mysl a běžím zase zpátky na své místo, stříhat, cukrem nabité, střapce hroznů. Víno je fajn....v tekuté podobě (kolega z vinařské rodiny z jižní Moravy vždycky říkal: "Vy jste na tom Ostravsku nějak moc rychlí - zatímco my sklízíme hrozny, vy už byste sklízeli rovnou víno"). Díky tvému článku už se na podzim v Bolzanu nebudu cítit jako alkoholik.;-)

2 0
možnosti
Foto

Kdeže alkoholik, Peťo, jak sám krásně píšeš ... "naplní tělo energií a povznese mysl", sumasumárum zvyšuje pracovní výkonnost! :-) a díky!

1 0
možnosti
Foto

R^ super blog, i já co nečtu si tvoje přečtu ;-) Alespoň vidím rozdíl mezi severní a střední Itálii:-)

2 0
možnosti
Foto

Káji, to víš, zdejší podhůří je drsné a lidé se chovají tak nějak bez příkras, řekla bych... je to opravdové a na dřeň... jinak díky, zdravím dolů!

1 0
možnosti

Parádní blog, Marto!:-)R^ Mám "blízko" k Italům (odjakživa), Itálii, vínu i rizotu:-). A ta tamní životospráva je patrně ta správná. Hlavně nefofrují, a nezabývají se tím, co nevyřeší:-)(mám neteř na severu Itálie)

1 0
možnosti
Foto

R^Přiznám se, že italskou stravu častu mixuju koprovkou, vepřemknedlemzelem, rajskou i turkem, holt kořeny jsou kořeny:-) Ale tak nějak žijou jednodušeji... Díky, Maruško! M.

1 0
možnosti
Foto

Marto, zdravím! Hned je mi radostněji v tom hnusným počasí!R^

1 0
možnosti
Foto

Krásnej den, Zuzi, bude líp, vydržte!

0 0
možnosti
Foto

Moc se mi líbí, Vaše psaní - Vaše postřehy. S tím vínem mám také zkušenost, dědeček (původem také horal, ale z Valašska, později přestěhovaný na Slovácko), popíjel po celý život vlastní vínko (hlavně frankovku) ve vlastním sklepě, jinak ale žil střídmě a stále v pohybu. Dožil se v dobré kondici přes devadesátky. (V 85 ještě jezdil na kole)... Já se toho bohužel nedržím... :-/ Pište, dávám si Vás, paní Marto, mezi oblíbené... R^

1 0
možnosti
Foto

Děkuju, Mirko. Koukám, dědeček by mezi místní zcela dobře zapadl:-)

0 0
možnosti
Foto

J89a86n68a 73M47a16j39o55v27á

22. 2. 2016 23:35

skvělé, báječné, díky R^

1 0
možnosti
Foto

já děkuju, jenom popisuju dění těch báječnejch lidí okolo ;-)

1 0
možnosti

Uz jsem si to precetl asi po ctvrte...tak se mi to libi.........kdyz to ctu,jsem okamzite na dovolene...Italie...Francie..........a rikam si,jak je ten zivot jednoduchej a hezkej...moc Vam dekuji....napsala jste to mooooc hezky:)

3 0
možnosti
Foto

Jednoduchej je... jen mi si ho kolikrát zbytečně komplikujeme ;-) Děkuju mocV

0 0
možnosti

Marto, zrovna jsem si otevřela červené, posiluji krvinky a padne mi do oka Váš blog. A tak si připadám při čtení načisto "IN"!! ;-D Život v Itálii, Vámi a Karlou Slezákovou, popisující, se mi začíná líbit čím dál víc! ;-)R^

Můj děda popíjí xx let denně, ráno a přesně ve čtyři odpoledne, panáka slivovičky. Domácí...píše :-) A kolik myslíte, že mu je? Před 14 dny oslavil 91 let! A je pořád čupr ;-)

2 0
možnosti
Foto

No bodejť byste nebyla IN, jistě Vám v žilách koluje trošku tý krve italský - a hlavně máte v sobě genetickej otisk moudrého dědečka! Díky:-)

1 0
možnosti

Ono kouzlo, jenž z Vašeho blogu na mne juklo a i vklouzlo, to je asi o tom pravém umění žít, prostě LA DOLCE VITA si umět užít R^

Sic grappu nemusím, radš ouzo okusím, tak na Váš popud variantu kávičky s grappou zkusím ;-) A to by bylo, aby se žití radostné neprodloužilo tak, jako těm jurům a borkám z končin, kde pobýváte. A to rizoto bude hnedle další v pořadí, až u plotny zase si zařádím ;-D

Díky za úsměv Vámi vyvolaný

2 0
možnosti
Foto

:-))) to je přímo poezie života, díky, Mirko!

0 0
možnosti
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy