Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

In-se-mi-ná-tor přichází!

?“Dej si na něj bacha. Říká se o něm, že se ti podívá do očí a hned z toho otěhotníš,“ špitla polohlasem má známá o klientovi, který kráčel ke kase jako Bůh. Co jako Bůh - jako Ital.

“Říkají mu in-se-mi-ná-tor! Kudy chodí, tudy trousí,“ šeptla ještě jednou. Trochu obdivně. Její muž, stojící vedle ní, jen sarkasticky dodal: ”Amore, aspoň vidíš, proč máme tady v Itálii tolik blbejch...”

In-se-mi-ná-tor vypadal jako běžný mužský, jenom více nafintěný. Jeho pověst byla v porovnání s realitou evidentně nafouknutější. Jenže - ke mně ke kase přišel s medovými bonbónky za euro sedmdesát sedm. Ty kupují jen důchodci, střední generace bere ovocné Ricoly bez cukru a puberťáci zuby bělící pálivé žvýkačky. Medové bonbónky měly být asi vábidlem pro další oběť. Snad ne... proboha... pro mě?

Štrachal se poměrně dlouze ve své drobáskové peněžence. Nic. A pak s jakousi rozkoší hledal drobné po kapsách. Mezitím má známá s manželem odešli, za výrazného poťouchlého pomrkávání. Asi abych neotěhotněla hned na první dobrou či co.

Mužské schovky na drobné jsou oproti těm ženským rafinovanějším zřetelně jednodušší. Kapsy u kalhot či košil, anebo ty tajné, na které žena nikdy nepřijde. Pokoutně a umně srolované bankovky většinou ve vnitřních kapsičkách nikdy nevypraných bund (“Ne abys mi ji prala, nesmí se dávat do pračky - já si ji sám vykartáčuju, zlato!”).

In-se-mi-ná-to-ro-va hra očividně začala. Bylo mi trapně. Vrátila bych mu klidně i na papírovou padesátku, nejsem nějak stavěná na lovy beze zbraní. Obzvláště na kase v zimě a v příšerných teplákách. Teplých a hřejících. Ale stále příšerných.

Konečně v jakési - určitě rafinované - kapsičce našel mince, na cent přesně, a vtiskl mi je do dlaně. Jednu minci po druhé a koukal mi přitom do očí. Klopila jsem je - ach jo, kdyby mi známá alespoň těsně předtím neříkala o jeho pověsti, brala bych ho pouze za jakéhosi zpomaleného neškodného fouňu. Chca nechca, moje fantazie se rozjela... 

Takhle okouněl pár týdnů. Kupoval si u mě stále tytéž medové bonbónky. Sladké vábilky. Pokaždé jsme prohodili pár neutrálních slov, tedy neutrálních z mé strany. On stále přihmuřoval oči, průměrný Ital, ale ta pověst...

Jeho pověst způsobila, že jsem si začala žehlit do práce i ty tepláky (párkrát omylem i s puky)!

Těsně po Novém roce jsem v rámci novoročního předsevzetí (že budu žít zdravěji, znáte to) běžela - no, skoro běžela - no dobrá, tak rychle šlapala - z krámu domů, a málem skončila na kapotě brzdícího auta, které vjelo předkem na chodník. Jakýsi pomatenec patrně. Z auta vyskočil sám velký in-se-mi-ná-tor, rozradostněný (podle jeho výrazu si svá novoroční předsevzení do mrtě splnil). Čapl mě za ruku a se slovy všeho nejlepšího po celý rok mě s nadšením políbil na obě tváře. Nic mimořádného. Takhle se zdravíme mezi sebou všichni, i chlapi s chlapama a ženské s ženskýma. Jenomže poté..

... poté mě významně plácl po zadku s potutelným: “Come stai? Jak se máš?”

Já, Marta prohry si připouštějícící a na výhry vůbec nemyslící, jsem překvapeně poskočila o deset cenťáků nejméně. In-se-mi-ná-tor? Ne, inseminátor pochybných myšlének nanejvýš. Chlapče, do mých očí své virtuální semínko nezasiješ ani omylem.  “Já? Mám se dobře. A co ty, jak se máš?” mile jsem se usmála. Jsem ženská křehká, leč zmužilá a občas mužsky statečná.

Lapil? Nelapil. Rozpřáhla jsem se a ... a plácla na oplátku po zadku já jeho. Fest. 

Vypískl jako gumová kachnička a poskočil ne o deset centimetrů, ale snad o metr. Rudý začal couvat zpět do auta. Zamávala jsem mu přímo přemile na rozloučenou a pokračovala v mém poloběhu. Teď již výrazně radostněji.

A inseminátor? Vídávám ho zřídka. Občas u nás koupí drobnůstku, ale už žádné sladké medové vábilky. Platí rychle, dlouho nezdrží.  Venku mě pak zdraví uctivě, ale pokaždé raději z dálky. Pro jistotu.

Já jsem vyhrála všechny boje světa i svá novoroční předsevzetí, a nastolila jsem snad už trvalý mír. Tedy určitě v mé hlavě.

 

Akorát nevím, jak rozžehlit zpátky ty zatracené teplákové puky....

 

Autor: Marta Kučíková | úterý 27.3.2018 11:52 | karma článku: 41,37 | přečteno: 6243x
  • Další články autora

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

„A jejich ricotta není český tvaroh a italský kmín není český,“ hudrám, neb na mě dolehla přistěhovalecká krize. Čas od času se nám to stává. Nám, holkám česko-slovenským,žijícím už nějaký rok v té báječné zemi italské.

3.8.2021 v 8:43 | Karma: 38,94 | Přečteno: 3415x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

My, nedokonalé

„Váš pas, madam?” zeptá se úslužně český řidič před nástupem do autobusu. Jaká přímo vtělená zdvořilost jeho řidičského ducha, takřka italská!

15.5.2021 v 9:17 | Karma: 43,85 | Přečteno: 8610x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

... je mi ho tak líto!

„Takovej vodflus je to,” říkám své známé, která kouká, jak kroužím kolem italského chlapíka výrazně mladšího než jsem já. Kroužím s mateřskou starostlivostí. Říkám mu pracovně „vodflus Gigi”. Není to hanlivé, ale typické.

27.4.2021 v 12:30 | Karma: 42,89 | Přečteno: 10118x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

Sníst to, na co čůrá pes

“Písíkán” říká mi devadesátiletá rázná Maria, když se jí ptám, co dnes vaří. Každodenně obědvá těstoviny a dušenou fenyklovou bulvu, kterou střídá s pečenou čekankou. Opakuje mi: “Je jaro, tak tu všichni jíme písíkán!"

29.3.2021 v 15:19 | Karma: 37,81 | Přečteno: 2637x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

Zlodějiii!

“Čmajzli mi peněženku,” blekotá ovíněný chlapík. Zapomněl ji v nezamčeném autě. Taky proč by auto zamykal, tady se totiž odedávna vůbec nekradlo. Jediným vysvětlením je, že mu peněženku z auta vzala jeho exmanželka.

23.3.2021 v 18:42 | Karma: 37,81 | Přečteno: 5230x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, nevzrušuje se Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Trpí bolestmi, rok čekají na operaci zápěstí. V Česku dlouho chyběly umělé klouby

28. dubna 2024  16:25

V Česku dlouho chyběly umělé klouby do zápěstí. Pracovišť, která je dříve měnila, bylo v zemi jen...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy