Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kněz sežral psa a ujel na kole

“Cože? Kněz sežral psa a ujel na kole? To je strašné!” říkám zděšeně staré Italce. Mluví přes hodinu, silným, rychlým a hlavně zcela nesrozumitelným nářečím. Z jejího italského bláznivého kvapíku zachytím jen “kněz, sežral, psa, kolo, ujel.” Pedofilní skandály světové církve jsou proti sežranému psu a ukradenému kolu bezvýznamným hadříkem.

Není to poprvé, kdy nevím, která bije při hovorech s místními staříky a stařenkami. Kousek odsud, pod vysokým kopcem s bílým kostelíkem Svaté Marie, žije osamocený zvláštní starý podivín. Pan blázen. Celý rok kromě zimy oblečen v kožených kraťasech, které pamatují Mussoliniho.

Schody, které funíte nahoru, vyběhává vedle vás s lehkostí. Vděčný za to, že s vámi může mluvit, takové osvěžení v jeho samotě. Mluvit...  je to stejné jako u mudrlantky s knězem a psem. Častokrát mu nerozumí ani místní. Je mi ho líto a nechci ho odbýt stručným “Nerozumím, na shledanou.“ Jeho “grglglg”  prokládám univerzáním vycpávkovým “hm... opravdu? to je zajímavé... ehm hm m“.  Věrný průvodce po náročné cestě nahoru, i po té rychlejší dolů. Cestou zpátky se opět připojí. Moje vycpávkové “to je zajímavé” je už trapné, a tak se rozhodnu pro trochu riskantní “si si, ano ano... určitě ano”.

Riskantní proto, že si možná dopředu odsouhlasím sex ve křoví nebo ochutnání nějaké domací oslepující samohonky. “Grglglg”, mumlá, a já na to udýchaně  “si si, ano ano!”.

Metu rychle ze schodů, ještě zbývá asi stovka. Nikde nikdo. Jen pan blázen a já. “Grglglg?” zeptá se najednou. No nazdar. A  je to tady. Dělám nahluchlou a snažím se v jeho opakované otázce vyšťárat slovo sex, grappa, cokoliv srozumitelného. Prý je neškodný samotář, občas kolemjdoucím výletníkům nabízí čerstvě utržené kiwi ze zahrady.

Jeho prosebný pohled nevydržím -  srdce by ustrnulo, natož Marta útlocitná, a “si si si”, souhlasím. Ještě teda nevím s čím, ale má radost. Táhne mě ke křoví - bože, jsem to ale tele. Jalové. Sex se taky dá říct jinak, prostě ”grglglg”. Má pevný stisk. Preventivně lehce omdlívám. S těmi mými nohami, dorasovanými po chemoškách, bych daleko neutekla. Ale jsem větší a umím dát dobře česky po hubě (aspoň si myslím).

Pan blázen mi dává do ruky ptáka.

No ptáka. Spíš ptáčka.

Takového malinkého připelichaného kanárka. Nebo andulku, nějak je nerozeznávám. Ptáček zvědavě otáčí hlavičkou sem a tam, a občas klovne do ruky. Ale neulítne. Všímám si zraněného křídla. “Grglglg”, řekne pan blázen a vezme si ptáčka zpět. S něhou, pírkovou hebkostí. Asi ho našel někde ulítlého zraněného, a stará se o něj, než se uzdraví.

Jak prosté. Pán se se mi jenom chce pochlubit svým ptáčkem, a já si to vykládám úplně jinak. Vrátí ptáčka zpět do klícky, která visí mezi keři. Přátelsky mu podávám ruku na rozloučenou, ačkoliv jsem před pár vteřinami tajně v duchu zkoušela jednu “přesdržkovou”. Směje se a ukazuje nahoru: “Grglglg!” Slunce, konečně zase vylézá slunce zpod mraků. Pod schody směrem k autu přemítám, jak je všechno relativní. Někdy vám někdo něco říká, ale vaše ucho to vnímá jinak. Nebo naopak, někdy nechápete, proč vám ostatní nerozumí. Přitom máte společnou řeč a určitě nesrozumitelně negrgláte...

Před týdnem jsem chtěla po prodavačce z drogerie aviváž s vůní lesních plodů. Myslela jsem přitom na  dvacet věcí dohromady, a asi třikrát opakovala mou prosbu. Italská prodavačka nakrčila nos a sjela mě pohledem od hlavy po paty. “Nemáme, určitě nemáme!”, tvrdila rezolutně. Baba princmetálová protivná, pomyslela jsem si, a vyšla ven. Jak to, že nemají aviváž s lesními plody, FRUTTI DI MARE. Bože předobrý. Místo “frutti di bosco” - lesní plody, jsem omylem opakovala “frutti di mare” čili mořské plody, mořské potvory. Už chápu údiv prodavačky nad divným gustem mrzké cizačky z východu. Ono taky namočit prádlo do aviváže s vůní mořských plodů, se silným rybím smradem, to je jako strčit nos do podpaží pět let nemytého tuláka...

Na Mussoliniho kalhoty jsem si vzpomněla při rychlomluvě stařenky o knězi a psovi, a rozhodla jsem se, že už žádná vycpávková slova nebudu užívat. Jsou tak zoufale zbytečná. Možná chce stará paní vyprávět o psovi, který sežral kněze s kolem (i s kolem?). Nebo nikdo nikoho nesežral ani nežral, natož kněz psa. Chytnu  ji jemně za velmi žilnaté předloktí a pomalu italský říkám: “Omlouvám se, ale vůbec nerozumím. Můžete mi to, prosím, říct bez nářečí, a pomaleji?” Paní se ve svém sprintovém monologu zastaví a nadechne se (tak aspoň poznám, že kromě mluvení i dýchá). Znovu zopakuje posledních padesát vět. Opět v nářečí, stejnou šílenou rychlostí. Jenom asi o 800 decibelů hlasitěji. Aby ta hluchá cizinka slyšela...

Autor: Marta Kučíková | pondělí 28.1.2013 8:11 | karma článku: 40,84 | přečteno: 5438x
  • Další články autora

Marta Kučíková

Hudrám, hudráš, hudráme

„A jejich ricotta není český tvaroh a italský kmín není český,“ hudrám, neb na mě dolehla přistěhovalecká krize. Čas od času se nám to stává. Nám, holkám česko-slovenským,žijícím už nějaký rok v té báječné zemi italské.

3.8.2021 v 8:43 | Karma: 38,94 | Přečteno: 3417x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

My, nedokonalé

„Váš pas, madam?” zeptá se úslužně český řidič před nástupem do autobusu. Jaká přímo vtělená zdvořilost jeho řidičského ducha, takřka italská!

15.5.2021 v 9:17 | Karma: 43,85 | Přečteno: 8611x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

... je mi ho tak líto!

„Takovej vodflus je to,” říkám své známé, která kouká, jak kroužím kolem italského chlapíka výrazně mladšího než jsem já. Kroužím s mateřskou starostlivostí. Říkám mu pracovně „vodflus Gigi”. Není to hanlivé, ale typické.

27.4.2021 v 12:30 | Karma: 42,89 | Přečteno: 10118x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

Sníst to, na co čůrá pes

“Písíkán” říká mi devadesátiletá rázná Maria, když se jí ptám, co dnes vaří. Každodenně obědvá těstoviny a dušenou fenyklovou bulvu, kterou střídá s pečenou čekankou. Opakuje mi: “Je jaro, tak tu všichni jíme písíkán!"

29.3.2021 v 15:19 | Karma: 37,81 | Přečteno: 2639x | Diskuse| Cestování

Marta Kučíková

Zlodějiii!

“Čmajzli mi peněženku,” blekotá ovíněný chlapík. Zapomněl ji v nezamčeném autě. Taky proč by auto zamykal, tady se totiž odedávna vůbec nekradlo. Jediným vysvětlením je, že mu peněženku z auta vzala jeho exmanželka.

23.3.2021 v 18:42 | Karma: 37,81 | Přečteno: 5230x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy