Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ichta

12. 8. 2010 7:16
Irsko

V Irsku se nám stalo to samé, nikdo se k tomu nechtěl ani přiblížit a nejvíc je děsilo, že se nám to podařilo propašovat přes hranice :)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 16:52
Re: Irsko

Ach, ti Irové. Zaplaťpámbu za statečné Čechy fajnšmekry:-)) Mějte se fajn, Marta

0 0
možnosti
KS

kars

12. 8. 2010 3:22
Děkuji

Hezké počtení. A při popisu buchet se mi sbíhaly sliny - mák, vonící rumem... Měl jsem zkušenost s Amíky, ti byli z české kuchyně celí unešení. (A abych nezapomněl, Telč je nádherné město. Přeji vám, ať se tam ve správný čas všichni v pořádku vrátíte.)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 16:27
Re: Děkuji

Děkuju. Jinak je krásné číst, že byl někdo z české kuchyně unešený. Ital je unešen pouze kuchyní svou. Někdy bych si od nich vzala ždibec jejich hrdosti...Jsem teď v kouzelné Telči na prázdninách, ale krátí se to...Mějte se krásně a díky. Marta

0 0
možnosti
J

jaruca

12. 8. 2010 1:26
Marti, krásné počtení, taky by mi vrtalo hlavou

proč se v těch buchtách tak šťourají, nu co už, předsudky se překonávají těžko všude. Jsem si jistá, že buchty byly báječné. Nádherné je, že ta tvoje žabka vytáhla starého pána na parket V určitě bude po mamince.;-)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 16:20
Re: Marti, krásné počtení, taky by mi vrtalo hlavou

:-)) Díky, Jaru:-) ..tančíme rádi oba, já i Vítek, ale teď můžeme tak leda s dětmi a doma... i tak je to fajn. A k těm buchtám - sousedé mi nikdy nepřiznali, že je neochutnali, jen opakovali, že jsou "zajímavé". Stejná verze, ale s italskou ricottou (tvarohem) byla sbaštěna okamžitě:-) Díky a měj se moc fajn, Marta

0 0
možnosti
MM

Monty M.

12. 8. 2010 1:18
Blba a cynicka! :))

Ta hlaska "blba a cynicka" me zbourala ;-D;-D Jinak musim rict, ze je to vazne pekne napsany a prijemne se to cte!

p.s. vysvetlil nakonec nekdo vasim sousedum, ze ve skutecnosti s opiem nekseftujete, nebo vas za "podezrely" povazuji dodnes? ;-)

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

12. 8. 2010 15:10
Re: Blba a cynicka! :))

... a odkud myslíš, že všechny ty prachy máme...? Ze skomírajícího kšeftu s konzervama...?! ...hehehe.

Tvůj Vít alias Makový Hugo.

0 0
možnosti
ZM

Oshawa

11. 8. 2010 23:11
Díky moc za článek, beru ho jako dárek k dnešnímu

svátku. Při jeho čtení jsem ho prožívala jako bych tam byla s vámi, protože vzhledem k tomu, že můj ex-přítel byl Ital, vím, že je z reality...R^

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 14:59
Re: Díky moc za článek, beru ho jako dárek k dnešnímu

zpětně všechno nejlepší:-).....a děkuju:-)) Marta

0 0
možnosti
V

vskiper

11. 8. 2010 22:52
Skvěle napsaný článek

Předpokládám, že pan farář už dosta info o těch nových drogových dealerech, kteří se přistěhovali do městečka. Ale zase si můžete získat nové kamarády z kamory ;-D

Mám stejné zážitky, jako ostatní diskující. Zastávka uprostřed bíle kvetoucích polí táhnoucích se k obzoru a společné focení jsem zažil s američany hned po revoluci. Fakt je, že po vystoupení z auta, teplotě nad 28C a mírném vánku, jsme ten morfin cítil na patře i já. Amíci to naštěstí brali jako hroznou jundu, ale po dvojité porci makového štůdlu byli dost zklamaní;-)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 14:54
Re: Skvěle napsaný článek

;-D...tak se žádný Amík po štrúdlu nezhulil:-))......a díky za vtipnou poznámku, k farářovi se informace o dealerech ještě nedostala, ani za ta léta...asi mu půjdu nabídnout pár teplých, kynutých...v každém případě děkuju za inspiraci:-) Marta

0 0
možnosti
JB

falkonek

11. 8. 2010 22:35
Nemecti Italove z Tyrol

Prekvapil me nejen jejich vztah k maku, ale jako kuraka jsem byl odsuzovan za baleni cigaret (pro ne symbol THC), kamarad vegetarian nedokazal vysvetlit, ze i bez masa zvladne 10 hodin tvrde prace na poli, muj svycarsky nuz vyvolal poprask, nebot do prace si 'zbran' slusny clovek preci nebere (a to jsem ho koupil v necelych 100Km vzdalene SCH bezcelni zone) atd..

Tihle obyvatele podhuri Dolomit zacali nazyvat Italove az po rozpadu Rakouska. Nikdy neprestali byt Tyrolaci (rozumej nemecky mluvici horalove) a jsou na to patricne hrdi. Kombinace nemecke oddanosti k praci a Italskeho hyreni je nekdy hodne komicka a jejich nechtena dvojjazycnost je vuci jejich naturelu zbytecnym prepychem. Diky svemu na nemcine zalozenemu dialektu jsou schopni pochopit jakykoliv germansky jazyk (asi jako Cech Slovansky) a diky italstine zase porozumeji Spanelovi ci Portugalci. Jejich jazykova vybava je tedy pro Evropu pozehnanim, ovsem jejich prumerna komunalni angazovanost je snad nejnizsi v Evrope.

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 14:47
Re: Nemecti Italove z Tyrol

...to jsou zajímavé postřehy, my jsme, bohužel - bohudík?, v té části podhůří, kde jsou sice oddaní k práci jako Němci, ale němčinu bytostně nesnáší, jakožto i angličtinu a další jazyky. Místní jsou silně nacionalištiční a v srdci dodnes nosí Mussoliniho (nejenom v srdci, ale i každoročně v kalendářích a upomínkových předmětech). Jinak máte velmi přesné postřehy, díky a mějte se hezky, Marta

0 0
možnosti
C

CM3

11. 8. 2010 22:05
Kvalitní článek , přidám také zkušenost s makem

pracoval jsem ve firmě, která obchodovala s Ruskem. Ruští partneři přiletěli do Vídně, já jsem je vyzvedl a vezl je k nám do firmy na Moravu. Za  hraničním přechodem v Mikulově ( byl to rok asi 96 ), přes Brno na Kroměříž (nebyla ještě dálnice po celé trase) jsme po celou cestu diskutovali. Naráz Rusové zmlkli , dívali se na sebe - něco si šeptali a nakonec vyslovili přání, že chtějí na záchod - ihned. Tak jsem na vjezdu na polní cestu zastavil a načal vykonávat chlapskou potřebu..... ale Rusové vběhli do pole, utrhli pár makovic a že rychle pryč .... no, přece se .......ale už seděli v autě bez vykonané potřeby... a potom mne dávali otázky, čí to je pole, a že jich viděli více  atd. Potom se to vysvětlilo - v Rusku je zakázáno pěstování máku , a tak si mysleli, že nějaký drogový kartel pěstuje mák , něco jako v Afganistánu .....

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 13:55
Re: Kvalitní článek , přidám také zkušenost s makem

:-))páni, to je dobrý zážitek - když to vezmu kolem a kolem, jsme vlastně jakási drogová velmoc, o tom žádná:-)  díky a mějte se hezky, Marta

0 0
možnosti
MH

666

11. 8. 2010 21:57
Mňam

Milujem makové buchty a svižne, chytre a vtipne napísané článkyR^

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 13:53
Re: Mňam

Děkuju...o jídle,  a o příbězích s jídlem spojených,  se píše tak nějak samo:-)M.

0 0
možnosti
AF

Andri

11. 8. 2010 20:41
krasa...

moc diky :-) R^

Ja jsem v USA a tady se taky na mak tvari jako na silenou drogu. Jednou mi pan pokladnik v supermarketu velice domlouval, at po pozreni prave zakoupenych krekru, na kterych bylo asi deset zrnicek maku, urcite nechodim na zadne drogove testy :)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

12. 8. 2010 13:51
Re: krasa...

?:-)) tak to je pecka, ti Amíci jsou asi horší než Italové:-) a díky, Marta

0 0
možnosti
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy