Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
W

Wendolene

30. 1. 2010 23:55
Zadna nuda, jenom odpocinek a prijemne posezeni u kavy

Byt takto virtualne a na dalku dalekou...Pamatuji si na italske kamarady, kteri sileli nad ceskymi restauracemi, kde se z taliru na ne mracila tzv. zeleninova obloha, syrove okurky ( to do ust nevzali) a zeli a dalsi zelenina..

Mrkev se mrska v hrnci, hrasek hlaholi z kastrulku a steak syci ,  rozmaryn mi neradi, tak tam dame tymian a uvidime, co se stane:-)

Mila Marto, mile jako vzdy. Klikam na karmu a posilam pozdravy:-):-)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

31. 1. 2010 8:53
Re: Zadna nuda, jenom odpocinek a prijemne posezeni u kavy

Prave jsem kafco dopila, Wendy, a moc diky. Jiny kraj, jiny mrav, Ital by se osypal z naseho kminu, cerstveho cesneku a cibule, krupicne kase a testovin nasladko. Cech naopak z varene hlizy fenyklu ci kukuricne polenty...a to je prave krasny, ta ruznost chuti. Na cem ujizdite vy, Wendy? Mejte se v tech dalavach hezky a dekuju. Marta

0 0
možnosti

M. Šimánková

30. 1. 2010 23:07
Mrkve mrsknu

a musím říct, že jste opravdu úžasná :-)

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

31. 1. 2010 8:43
Re: Mrkve mrsknu

...to kdyz jde o blbiny, tak "uzasna";-) jsem. A moc dekuju!Marta

0 0
možnosti
MM

captain cook

30. 1. 2010 20:00
z rajcatoveho salatu

vynechat citron a namisto toho dat buffalo mozarellu = prima insalata caprese. Cela leta byl muj nejoblibenejsi rajcatovy salat bez octa jak jsem se ho kdysi davno naucil od pratel v Jugoslavii (rajcata, cibule, pepr, sul, olivovy olej) ale po tom co jsme na cestach ochutnali specialitu z Campanie Insalatu caprese (rajcatovy salat podle obyvatel Capri), rajcatovy salat neobsahujici na kousky nakrajenou buffalo mozzarellu nebo bocconcini nam uz ani zpuli nejede.

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

30. 1. 2010 21:24
Re: z rajcatoveho salatu

;-DR^ Marná sláva, je to znalec.

0 0
možnosti
BR

Stobka

30. 1. 2010 15:43
rozmarýn je fakt moc fajn

a mrkev na slano jo,ale s masíčkem. Jinak jsou vaše recepty moc inspirující.

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

31. 1. 2010 8:35
Re: rozmarýn je fakt moc fajn

..moc diky, tak to jsem rada:-) ...ja jsem zacala jist mrkev i bez masa az tady, i kdyz jsem celkem masozrout...koneckoncu i takova nase ceska mrkev s hraskem a flak masa a brambory s kminem,  to je taky basta...

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

30. 1. 2010 15:00
Marti,

povím Ti svůj italský zážitek s mrkví. Byla jsem s italskou rodinou (v roce 1992) na večeři v restauraci (blízko Vercelli), přinesli mimo jiné i mrkev nakrájenou na tlustá kolečka a plavalo to v oleji...pro ně lahůdka, pro mě...prostě mi to nechutnalo. Hodně. Tak se mně Pino ptal, jak u nás děláme mrkev, že mi ji tak kuchař připraví. Já nadšeně popsaal strouhanou s cukrem a citronem....a  představ si, že přišel sám šéfkuchař, přinesl mi všechny igredience, ať si prý tu mrkev cukrem vraždím sama! Koukala na mě celá restaurace. Ten Ital co dneska vaří v tv, takovou pozornost nikdy neměl. Pak dokonce tu mrkev, kterou takhle připravenou miluju, (dávám tam i nastrouhaná jablka, ořechy..).sám ochutnal a pravil, že jsme prasata Usmála jsem se a řekla, že cukr dáváme i na hlávkový salát a do zelí;-D. Pak už mě přátelé do restaurace nevzali.

p.s.: ohryzky miluju :))

0 0
možnosti
MM

captain cook

30. 1. 2010 20:03
Re: Marti,

davat cukr do zalivky na hlavkovy salat jsem uz leta odvykly, zato ale mamincin mrkvovy salat s jablky a orechy porad jeste miluji. Mimochodem, jedla jsi nekdy mrkev kratce podusenou na masle a prislazenou trosickou medu? Mnam!

0 0
možnosti
IH

tantemici

30. 1. 2010 13:25
už jsem se těšila...

Mrskni mrkve se mi taky zadrhlo v puse :o)))) Ale hlavně proto, že jsem se u toho začala řehtat, pusu od ucha k uchu...

Paní Marto, díky. Už máte v mém písíčku v souborech recepty extra kapitolku.

Věřte mi nebo ne, já jako mladá jídlo považovala za ztrátu času, kdyby bylo v pilulkách, tak bych je brala. Dnes vařím s nadšením a s láskou (už sice nejsem takový lunt jako dřív, ale furt to ještě jde), ale ty famózní mňamky za to stojí...

Zdravím pod Dolomity a už se těším, až si tam i já dám to jejich výborné kafíčko...

0 0
možnosti
MK

marta.kucikova

31. 1. 2010 16:06
Re: už jsem se těšila...

Dekuju, to je bezva pocit byt u vas v pc:-), to jste me vazne potesila...a mozna jste jako mladounka holcina holt preferovala jine libejsi cinnosti nez vareni, casem clovek vselicos prehodnoti, hlavne aby to nebylo naopak, ted sice kuchteni naprosto skvele, ale na to vsechno ostatni pilulky;-)....Mejte se moc fajn, a jeste jednou diky. Marta

0 0
možnosti
K

katango

30. 1. 2010 13:10
Italskou kuchyni mám ráda

a jablka i s ohryzky jím už moc let.Moc pěknej blog,nechám se inspirovat.

0 0
možnosti
P

philby

30. 1. 2010 12:10
špica :-)

Nádhera, normálně mi děláte chutě ;-) zrovna jsem si včera doplnil zásobu balsamika a olivového oleje, a spočítal, že mám doba zásoby patnácti(!) druhů těstovin, troje zavářkové do polévek nepočítaje..... ;-D Viva la cucina italiana!

0 0
možnosti
MH

jedovinka

30. 1. 2010 11:26
Jejda,

přirozená chuť pokrmu je i moje kuchařská filosofie. Jen balsamikový (vlastně jakýkoli) ocet nerada. Zeleninové saláty lehoulince straším olivovým olejem, sůl, pepř v mlýnku a citron na pokapání dávám zvlášť, kdyby třeba někdo zatoužil po dochucení.

A jablka jím stejně. Nejčastěji při drilování frází, štrikování u televize, čtení si v posteli, řízení auta... A stopky hážu do šálku od kafe. V autě do kelímku od kafe. Když si jdu udělat další várku kofeinovky bývá dno hustě pokryté stopkami. Ještě klika, že máme jabloňový sad, Jsem malvicovej závislák.

0 0
možnosti
MM

Monty M.

30. 1. 2010 11:07
a kde je cesnek?

ja myslel, ze ital neda bez cesneku ani ranu;) Kazdopadne udeluji cestnou varecku... totiz karmicku ;) Urcite nektery z receptu vyzkousim. Treba budu mit diky Vam doma jedno male nevyznamne plus;) diky!

0 0
možnosti
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8560x
Dle MUDr. Plzáka typ "hospodyně, říznuté intelektuálkou", žijící s rodinou v podhůří italských Dolomit, se srdeční slabostí pro rodnou Telč. Díky vám všem, kteří mě čtete, jsem na jaře v roce 2017 získala Blogerku roku 2016 a Blogerku desetiletí. Jsem autorkou knížek:

- Italské jednohubky (2017 - Mladá fronta)

- Italské dvojhubky (2018 - Mladá fronta)

- Po italsku do hubky (2019 - Mladá fronta)

- Z mého severoitalského deníku (2020 - Ikar).

- Italské trojhubky (2021 - Ikar)

- Italské mentolky (2023 - Ikar)

Tímto vám všem, kteří jste mě četli a čtete, opravdu ze srdce děkuji, protože vy za to můžete. GRAZIE!!!!

Mějte veselé a láskyplné dny. Vaše Marta

kontakt: marta.kucikova@gmail.com

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy